Allmänna Villkor
Tillämpning
Dessa bestämmelser äger tillämpning efter skriftlig
beställning av tjänst eller utbildning av TS Utbildning AB från uppdragsgivare
som accepterat en offert eller på annat sätt skriftligen
accepterat ett erbjudande
om tjänst eller utbildningstillfälle.
Sekretess
Vid behov upprättas sekretessavtal för instruktörer och underleverantörer på TS Utbildning AB gentemot en uppdragsgivare som efterfrågar detta. Alla våra instruktörer och underleverantörer har en generell tystnadsplikt gentemot våra uppdragsgivare. All information om anställda, verksamhet, händelser och interna rutiner behandlas konfidentiellt.
Betalningsvillkor
Arvode faktureras efter genomfört uppdrag. TS Utbildning AB äger ej rätt att ta ut särskild faktureringsavgift. TS utbildning äger rätt att lagstadgad påminnelseavgift och dröjsmålsränta med 10 % utöver gällande referensränta på försent betalade belopp från förfallodagen till datum för betalning.
Avbokning
Uppdragsgivare som avbokar eller ändrar datum för utbildningsdagar senare än 21 dagar före överenskommet datum för leverans eller utbildningstillfälle debiteras uppdragsgivaren 50 % av arvodet. Kan en ändring av datum göras utan tillkommande kostnader för TS Utbildning AB utgår ingen extra avgift för ändring av datum. Uppdragsgivare som avbokar eller ändrar datum senare än 7 dagar före överenskommet datum för leverans eller utbildningstillfälle, debiteras uppdragsgivaren hela arvodet. Beställd E-Learning kan inte avbokas.
E-Learning: Vårt löfe
- Vår E-Learning produceras av pedagogiskt utbildad och erfaren personal samt granskas av sakkunniga experter.
- Vi uppfyller EN 301 549 och WCAG 2.1 samt GDPR.
- Vi använder uteslutande licensierad media med upphovsrättigheter.
- För filmklipp används professionell röstskådespelare samt textning.
- Textavsnitt går att få upplästa för de som behöver eller föredrar detta.
- Det ingår alltid support och årlig uppdatering under avtalstiden om inget annat avtalats.
- Utbildningen är responsiv, vilket innebär att deltagaren når den på ett kvalitativt sätt både från dator, surfplatta eller telefon.
- TS Utbildning AB arbetar enligt ett ledningssystem med arbetsmiljö, miljö och kvalitetsuppföljning som motsvarar kraven för offentlig upphandling.
- Om kund önskar upprättas sekretessavtal som innebär att kunden preciserar vilka uppgifter och rutiner m.fl. som är känsliga och inte får lämnas vidare.
E-Learning: Kundens åtagande
- Kunden ansvarar för att inte deltagarantalet överskrids. Önskas fler licenser ska detta meddelas i förväg.
- TS Utbildning AB äger utbildningens innehåll och filer. Dessa får aldrig spridas eller kopieras. Filerna innehåller spår-ID för respektive kund.
- Avtalet förlängs automatiskt med ett år i taget om inte en skriftlig uppsägning sker senast tre (3) månader före varje ny ettårsperiod. Vid uppsägning är kund skyldig att radera utbildningen från sitt LMS när avtalstiden går ut.
E-Learning: Kundägt LMS
Vi levererar den färdiga utbildningen som ett Scorm-paket. Om kundens LMS kräver specifika versioner av Scorm för att fungera måste detta klargöras till vår utbildningsproducent. Vi levererar normalt Scorm 1.2 och 2004, men kan även leverera andra specialversioner. Kunden ansvarar för att utbildningen inte delas ut till fler deltagare än avtalat. Om kunden önskar fler deltagare ska TS Utbildning kontaktas i förväg.
E-Learning: TS Utbildnings LMS
Vi lägger kundens utbildning i E-Learningsportalen, en tjänst som gör det enkelt för kunden att lägga en länk i sitt internsystem som tar deltagarna genom en inloggning direkt till utbildningen. En utsedd administratör kan logga in i en enkel administrationspanel och exempelvis se vilka deltagare som genomfört utbildningen.
Support och årlig revision
Om inget annat avtalats ingår en årlig revision med upp till åtta (8) arbetstimmar. Kunden lämnar önskemål om uppdateringar till info@tsutbildning.se. Våra sakkunniga experter håller utbildningen uppdaterad på egen hand vid större innehållsmässiga förändringar.
Vår support innebär att vi tar fram nya Scorm-paket vid byte av LMS-system hos kunden, felsöker utbildningar om fel uppstår eller hjälper till med hantering av allt som kan uppstå i E-Learningsportalen. Om fel uppstår i kundens egna LMS kan vi inte stötta kundens leverantör med mer än att tillhandahålla andra versioner av Scorm-paket.