Allmänna Villkor

Tillämpning

Dessa bestämmelser äger tillämpning efter skriftlig beställning av tjänst eller utbildning av TS Utbildning AB från uppdragsgivare som accepterat en offert eller på annat sätt skriftligen accepterat ett erbjudande om tjänst eller utbildningstillfälle.

Sekretess

Vid behov upprättas sekretessavtal för instruktörer och underleverantörer på TS Utbildning AB gentemot en uppdragsgivare som efterfrågar detta. Alla våra instruktörer och underleverantörer har en generell tystnadsplikt gentemot våra uppdragsgivare. All information om anställda, verksamhet, händelser och interna rutiner behandlas konfidentiellt. 

Betalningsvillkor

Arvode faktureras efter genomfört uppdrag. TS Utbildning AB äger ej rätt att ta ut särskild faktureringsavgift. TS utbildning äger rätt att lagstadgad påminnelseavgift och dröjsmålsränta med 10 % utöver gällande referensränta på försent betalade belopp från förfallodagen till datum för betalning. 

Avbokning

Uppdragsgivare som avbokar eller ändrar datum för utbildningsdagar senare än 21 dagar före överenskommet datum för leverans eller utbildningstillfälle debiteras uppdragsgivaren 50 % av arvodet. Kan en ändring av datum göras utan tillkommande kostnader för TS Utbildning AB utgår ingen extra avgift för ändring av datum. Uppdragsgivare som avbokar eller ändrar datum senare än 7 dagar före överenskommet datum för leverans eller utbildningstillfälle, debiteras uppdragsgivaren hela arvodet. Beställd E-Learning kan inte avbokas. 

E-Learning: Vårt löfe

E-Learning: Kundens åtagande

E-Learning: Kundägt LMS

Vi levererar den färdiga utbildningen som ett Scorm-paket. Om kundens LMS kräver specifika versioner av Scorm för att fungera måste detta klargöras till vår utbildningsproducent. Vi levererar normalt Scorm 1.2 och 2004, men kan även leverera andra specialversioner. Kunden ansvarar för att utbildningen inte delas ut till fler deltagare än avtalat. Om kunden önskar fler deltagare ska TS Utbildning kontaktas i förväg.

E-Learning: TS Utbildnings LMS

Vi lägger kundens utbildning i E-Learningsportalen, en tjänst som gör det enkelt för kunden att lägga en länk i sitt internsystem som tar deltagarna genom en inloggning direkt till utbildningen. En utsedd administratör kan logga in i en enkel administrationspanel och exempelvis se vilka deltagare som genomfört utbildningen.

Support och årlig revision

Om inget annat avtalats ingår en årlig revision med upp till åtta (8) arbetstimmar. Kunden lämnar önskemål om uppdateringar till info@tsutbildning.se. Våra sakkunniga experter håller utbildningen uppdaterad på egen hand vid större innehållsmässiga förändringar.
Vår support innebär att vi tar fram nya Scorm-paket vid byte av LMS-system hos kunden, felsöker utbildningar om fel uppstår eller hjälper till med hantering av allt som kan uppstå i E-Learningsportalen. Om fel uppstår i kundens egna LMS kan vi inte stötta kundens leverantör med mer än att tillhandahålla andra versioner av Scorm-paket.